Jo on kaikkina aikoina eletty, voi huudahtaa vain harva – ja yksi niistä on Hansakortteli. Strategian ja brändin uudistanut Hansakortteli on nyt kaikkien aikojen Hansa, joka tähtää kohti kaupunkivaikuttajuutta ja tarjoaa elämyksiä ja inspiraatiota korttelin kaikkien kulmien takaa.
Turuilla ja toreilla eletään muutoksen tuulia: Turku täyttää 800 vuonna 2029 ja juhlakausi aloitetaan vuotta aikaisemmin Hansakorttelin omilla suurenmoisilla 40-vuotissynttäreillä. Hansakortteli otti askeleen kohti uutta aikaa jo keväällä 2025 uudistumalla aika isosti. Vain tuttu logo jäi vanhasta jäljelle.
– Hansakorttelin uusi brändi rakentui sille tukevalle pohjalle, joka meillä oli jo olemassa: historialliselle perinnölle, vahvalle paikallisuudelle sekä vilkkaalle kaupunkielämälle, kertoo markkinointipäällikkö Mirva Järvinen.
Koska suurta ei rakenneta yksin, kaikkien aikojen strategia- ja brändityössä haluttiin kuulla hansalaisten, liikkeiden ja turkulaisten ääntä. Asiakastutkimukset, työpajat ja yhteiset keskustelut puhalsivat uuteen brändiin paikallista henkeä. Samalla tutkailtiin kauppakeskustrendejä ja hyödynnettiin Turun kaupungin strategisia hankkeita.
– Kauppakeskusjohdossamme on niin vuosien tuomaa vankkaa kokemusta ja ammattitaitoa kuin raikasta inspiraatiota ja tahtoa viedä asioita yhdessä eteenpäin. Tämän kaiken paketoiminen tulevaisuuden Hansakorttelille aikaa kestäväksi, inspiroivaksi, vaikuttavaksi ja kiinnostavaksi kokonaisuudeksi oli äärimmäisen antoisaa, Mirva iloitsee ja summaa työtä.
Inspiroiva kaupunkivaikuttaja Hansa
Kuten Suomen vanhassa pääkaupungissa, myös Hansassa yhdistyvät nyt uudet ja vanhat vaikutteet. Tämä näkyy etenkin uudessa, tapahtumarikkaassa kuvamaailmassa. Loistavissa, elinvoimaisissa väreissä kylpevät sulassa sovussa niin paikallisuus kuin trendikkyys, unohtamatta kuvien upeita malleja, aitoja kaupunkilaisia.
Uusi slogan “Kaikkien aikojen Hansa” kuvaa kauppakeskuksen joustavaa aikakäsitystä: täällä ei kannata kiirehtiä, sillä Hansaan astuessa voi kokea korttelikaupalla tunnelmallista kaupunkielämää. Se lupaa myös jokaiselle jotakin – Hansa on elämässä mukana kaikkina aikoina, aina lapsuudesta Hansanuoriin ja aikuisuuteen asti.
Juuri kaiken kattava tuntemus kaupungista ja sen elämästä antaa Hansalle meriitin asemoitua kaikkien aikojen kaupunkivaikuttajaksi, joka inspiroi kokemaan kaikkien aikojen kaupunkielämää. Kaupunkivaikuttajuus tulee näkymään Hansassa vahvempana osallistumisena Turun kehittämiseen, kaupunkielämän puolesta puhumiseen ja uudenlaisten tapahtumien ja inspiraatioiden tarjoamiseen.
Uudet asiat ottavat aina aikansa. Siksi uusi brändi ja strategia tulevat näkymään Hansakorttelissa askel askeleelta: brändi rantautuu turkulaisten joukkoon maalis-huhtikuun aikana ja uudistustyöt jatkuvat aina kesää kohti mentäessä. Paljon uutta on siis tullut ja tulossa. Mutta mikä uudessa brändissä on hansalaisten mielestä parasta?
– Se, että olemme ylpeästi kaikkien aikojen Hansa! Ja voimme kauppakeskuksena rohkeasti kertoa olevamme aito kaupunkivaikuttaja, Mirva kiteyttää.